Rijtje loodsen, elk dertig meter diep, onderdeel van het oude douane-entrepot. Het waren er oorspronkelijk vijf; de meest oostelijke loods is circa 1990 grotendeels afgebroken en fungeert nu als doorgang naar de Laagte Kadijk.
Eerder stonden hier pakhuizen gelijkend op die verderop langs de kade, zij het ouder. Twee ervan, met de namen Almelo en Assen, waren in maart 1885 ingestort onder het gewicht van enkele duizenden kilo's suiker. Besloten werd toen om ook de aanpalende pakhuizen af te breken; men vreesde dat ze dezelfde gebreken hadden als de ingestorte.
De Tweede Kamer achtte herbouw van de pakhuizen niet rendabel: het entrepot leed al jaren verlies, mede omdat het onbereikbaar was voor moderne zeeschepen. In 1888 werden alsnog deze lage pakhuizen gebouwd, naar ontwerp van de bouwkundig opzichter van het entrepot, Philip Theodorus Mohr.
Een entrepot was een plek waar handelaren goederen konden opslaan zonder er invoerrechten voor te betalen. Als ze de goederen later importeerden, moesten de rechten alsnog betaald worden; als ze ze doorverhandelden naar het buitenland, hoefde dat niet.
Het Algemeen Rijksentrepot was in 1827 ingesteld door koning Willem I. Het hoofdgebouw, ontworpen door stadsarchitect J. de Greef, werd op het Kadijksplein gebouwd. Het entrepot zelf bestond uit 33 bakstenen pakhuizen. Die werden tussen 1983 en 1989 verbouwd tot woningen.
Entrepotdok 3-10
Er zijn 12 afbeeldingen in de beeldbank van het Stadsarchief die gerelateerd zijn aan dit adres.